Si funksionon vaji i motorit të makinës?

Me kalimin e kohës, vaji i motorit fillon të degradohet, humbet efektivitetin e tij dhe nuk mund të sigurojë më mbrojtjen e duhur të motorit.

Vaji mund të mbledhë ujin e formuar në sasi të vogla gjatë ngrohjes dhe ftohjes së motorit, pluhurin dhe papastërtitë që hyjnë në motor përmes sistemit të induksionit të ajrit. Vaji gjithashtu mund të reagojë me një acid, i formuar nga reagimi i ujit me ndotës të tjerë.

Gjatë vozitjes, ndotja e vajit të motorit rritet. Filtri i vajit bllokon grimcat që përmbahen në vaj, por me kalimin e kohës vetë vaji fillon të shpërbëhet (oksidohet ose trashet). Nga ky moment vaji nuk mund të funksionojë më në aftësinë e tij optimale dhe kështu kërkon zëvendësim.

Vaji duhet të zëvendësohet përpara se ndotja e tij të arrijë një nivel që mund të çojë në dëmtim të motorit. Përcaktimi i nivelit të ndotjes brenda vajit mund të jetë shumë i vështirë, si rezultat prodhuesit e makinave ofrojnë intervale të rekomanduara për ndryshimin e vajit. Këto rekomandime varen nga viti i prodhimit të makinës dhe marka dhe modeli.
Në mënyrë ideale, niveli i vajit duhet të kontrollohet çdo javë, siç rekomandohet nga shumica e prodhuesve të makinave. Nëse niveli i vajit bie nga niveli më i lartë në pikën më të ulët në më pak se 1000 milje, motori duhet të kontrollohet. Konsumi i vajit varet nga modeli i makinës dhe stili i drejtimit.
Artikujt që do t’ju duhen:
•Një leckë ose leckë e pastër
•Shishe vaj motori (zbuloni se cili vaj është i duhuri për makinën tuaj)
•Një hinkë

Hapi 1 – Parkoni në një sipërfaqe të sheshtë Parkoni automjetin në një sipërfaqe të sheshtë, fikni motorin dhe prisni 3-4 minuta derisa vaji të derdhet në gropën.

Hapi 2 – Pastroni shiritin Sigurohuni që motori të jetë ftohur. Tërhiqeni shiritin e treguesit, përdorni leckën tuaj për të fshirë vajin dhe më pas shtyjeni ngadalë shiritin përsëri në tubin e tij.

Hapi 3 – Kontrolloni nivelin e vajit Hiqeni edhe një herë shiritin dhe kontrolloni nivelin e vajit, ai duhet të jetë midis shenjave të sipërme dhe të poshtme. Nëse është më afër atij më të ulët, do t’ju duhet të mbushni vajin tuaj.

Hapi 4 – Mbushni vajin Nëse keni nevojë të shtoni më shumë vaj, vendoseni përsëri në tubin e tij dhe hiqeni kapakun nga kapaku i mbushësit të vajit. Hidhni ngadalë pak vaj, duke përdorur një hinkë nëse është e nevojshme dhe vendosni kapakun. Prisni 60 sekonda që vaji të kullojë në kavilje, futni shiritin dhe kontrolloni përsëri nivelin. Shtoni vaj nëse është e nevojshme dhe zëvendësoni kapakun e mbushësit të vajit.

Kontrollimi dhe mbushja e vajit të automjetit tuaj është qartësisht e rëndësishme për të ndihmuar në parandalimin e konsumimit dhe dëmtimit të tepërt të motorit. Megjithatë, një nga gjërat më të rëndësishme që mund të bëni për të mbajtur makinën tuaj në gjendjen më të mirë të mundshme është të ndryshoni vajin e motorit dhe filtrin e automjetit tuaj. Udhëzuesi ynë hap pas hapi ju tregon se si ta bëni këtë.
Viskoziteti është një masë e rezistencës së rrjedhës së një lëngu. Sa më i trashë (viskozitet i lartë) të jetë një vaj, aq më ngadalë do të rrjedhë.

Shumica e vajrave në raftet sot janë “Multigrades”, që thjesht do të thotë se vaji bie në dy shkallë viskoziteti (d.m.th. 10W-40 etj.). Në një 10W-40 për shembull biti 10W (W = dimër) thjesht do të thotë që vaji duhet të ketë një viskozitet të caktuar maksimal ose të rrjedhë në temperaturë të ulët. Sa më i ulët të jetë numri “W”, aq më i mirë është performanca e vajit në temperaturë të ftohtë.

40 në një 10W-40 thjesht do të thotë që vaji duhet të bjerë brenda kufijve të caktuar të viskozitetit në 100°C. Ky është një kufi fiks dhe të gjithë vajrat që përfundojnë me 40 duhet t’i arrijnë këto kufij. Edhe një herë, sa më i ulët numri, aq më i hollë është vaji: për shembull, një vaj 30 është më i hollë se një vaj 40 në 100°C.
Drita e vajit mund të ndizet për një sërë arsyesh, zakonisht kjo është për shkak të mungesës së vajit të mjaftueshëm në sistem, arsyet për këtë mund të përfshijnë; dështimi i pompës së vajit, dështimi i sensorit të presionit të vajit ose një bllokim në sistemin e vajit.

Nëse drita ndizet me shpejtësi, bëni çmos që të dilni nga rruga shpejt dhe në mënyrë të sigurt dhe fikni motorin sa më shpejt të jetë e mundur. Puna e vazhdueshme e motorit me presion të ulët të vajit mund të shkaktojë dëme serioze në motor.

Si të ndryshoni vajin dhe filtrin e vajit?

Ndryshimet e shpeshta të vajit dhe filtrit janë thelbësore për të ndihmuar makinën tuaj dhe performancën e saj.

Këshilla për kujdesin dhe drejtimin e makinës

Nxehtësia e mesit të verës dhe akulli i një dimri të thellë vendosin strese të ndryshme në rrota dhe motorë – por të njëjtët komponentë duhet ende të punojnë pa probleme, efikasitet dhe siguri.